Alla inlägg den 22 juli 2007

Av Ewa - 22 juli 2007 20:28

I vintras köpte Pär ett par löparskor från Löplabbet på Kungsgatan. Skorna visar tecken på att gå sönder i snörningen, så han ville tillbaka för att höra vad som kan göras. Ett nytt par? De kostade ca 1400 kr, så det är ingenting man kan rycka på axlarna åt direkt. Löplabbet har söndagsstängt i juli. :(     

Det hade ju varit bra om det stod på deras hemsida tillsammans med de ordinarie öppettiderna..... Elin skulle ha nya skor och vi hittade ett par Hush Puppies (så'na skor är jätte-sköna!) på rea hos Wedins. Jag skulle oxå ha skor som jag kan promenera i på asfalt, mest, och som håller mig torr om fötterna även om det regnar till skillnad från mina gamla Reebok. Det blev Reebok den här gången oxå, men de är utrustade med Goretex, så jag bör förbli torr + att jag slipper bli för varm om fötterna. De är suveränt sköna - de sitter som ett par strumpor! Hos Pocket Shop kan man köpa tre svenska pocket för 159 kr och vi hittade läsvärda böcker alla tre. Inte kan man väl ha för många böcker, eller? Det enda problemet blir väl utrymmet och så är det hos oss, men det är inget HINDER. ;)  Det är löjligt dyrt att fika i Stockholm och det är inte ofta vi gör det nu för tiden, men idag blev det en lunch-macka på Café Coppola i Gallerian. Nybakat bröd med krispig skorpa och med räkfyllning och till det färskpressad apelsinjuice. Löjligt dyrt, som sagt, men den här gången var det värt pengarna - så smaskigt! Vi parkerade i Gallerians garage, vilket vi oftast gör om vi tar bilen till Stockholm och hittills har de haft ett biljett-system där man betalar när man åker hem. Det är det smartaste, tycker vi. Nu har de gjort om till det vanligare med förskotts-betalning, så man måste försöka beräkna hur länge man ska vara där vilket oftast leder till att man betalar för mer tid än man behöver och det är väl det de får in pengar på. Vad händer om man kommer efter att tiden går ut? Bommarna som spärrade utfarten finns inte kvar. Lapplisor? Det blir nog fler tåg-resor i fortsättningen.


Jag har fortfarande ordentligt ont i handen, så jag vet faktiskt inte om det blir SATS i morgon. Jag ska smörja in med Zon-salva när jag lägger mig, så får vi se i morgon.


Natti, natti.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards