Alla inlägg den 19 juli 2007

Av Ewa - 19 juli 2007 17:38

Det är bara att konstatera: jag sover inte lika bra när Pär inte är hemma! Jag kan heller inte koppla av ordentligt när jag vet att väckarklockan kommer att ringa för grisarnas frukost (det här problemet hade jag inte när jag arbetade) utan vaknar en gång i halvtimmen från fem-tiden på morgonen. Nu är det bara en natt till.


Jag kom iväg på promenad idag, ca 50 minuter och det var, bitvis, ganska tungt, men det var skönt att komma ut! Det blåser nästan inte alls idag och jag slapp regnet medan jag var ute i alla fall. Jag tycker om det ljus som blir en riktigt molnig dag; det är behagligt för ögonen och jag vet att det är perfekt att fotografera i.


Det blev en tur till Konsum idag oxå för jag måste stödhandla till imorgon. Kusinerna och deras mamma åker hem med Pär och Elin och vi ska bjuda de på tacos innan de fortsätter hemåt. Pappa Lasse, som redan är hemma i Stockholm, kommer oxå. Frågan är hur jag ska duka? I köket blir det trångt och varmt med marsvin och varm ugn. I vardagsrummet har vi soffbordet som egentligen är för lågt för att sitta och äta vid. Ett alternativ är att baxa in köksbordet till vardagsrummet, men orkar jag hålla på med det? Jag vet ju hur trött jag brukar vara efter ett pass på SATS. Jaja, det löser sig!


Jag försökte ju trappa ned på Theralén-dropparna, men när jag kommit ned till tre droppar, så började jag känna mig orolig och ängslig. Antingen var det abstinensbesvär eller så var det känningar av ångest. Med tanke på hur jag mådde för några månader sedan, så vågade jag inte chansa utan gick upp till fem droppar igen och lugnet infann sig. Igår ökade jag på till sex droppar bara för att jag är trött på att sova dåligt, men det hjälpte inte nämnvärt. Det är ju min gubbe jag behöver!


Slut för idag.


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards