Alla inlägg den 18 juli 2007

Av Ewa - 18 juli 2007 16:24

En slö dag och jag mår inget vidare heller. Jag tog en långdusch med ansiktsmask och hårinpackning, men annars har jag surfat runt på diverse spelsidor och laddat ned provversioner av olika spel och spelat.


Det var dax att städa hos grisarna igen och jag har precis gjort klart övre buren, den nedre tar jag när de ska nattas. I övermorgon kommer Pär och Elin hem igen och förutom att det blir trevligt med sällskap igen, så ska det bli skönt att slippa ha ansvar för allt som har med grisarna att göra. På lördag ska jag ha sovmorgon utan att ha dåligt samvete för att de sitter och svälter! Mina knän gör att det inte alltid är så lätt att krypa omkring och valla de in mot buren på kvällarna, så det brukar oftast Elin göra. Visserligen är grisarna himla snälla och goa, men ibland far buset i dem och de verkar alltid vara i precis motsatt ände av köksmattan. De är snabba, kan jag tala om trots knubbig kropps-form och korta ben!


Det blåser som sjutton idag och till och med jag ansåg att vindspelet skulle plockas ned, men inte pga ljudet utan för att jag är rädd att det annars blåser sönder. Det är inga fönster på vid gavel idag inte! Grisarna föredrar nog det för de är så himla känsliga för drag och blir förkylda bara jag säger ordet "korsdrag". Atchii!


Jag tittade på "Wimbledon" för tredje eller fjärde gången och den är en typisk "må-bra-film" helt i klass med t.ex "Notting Hill" och "Sliding doors". Både Paul Bettany och Kirsten Dunst tillhör mina favoriter. Rekommenderas!


Slut för idag.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards