Alla inlägg den 17 juli 2007

Av Ewa - 17 juli 2007 15:17

Det finns EN fördel med sommaren och det är åskväder. Riktigt rejäla åskväder som skakar om och rensar luften och fräschar upp allt. Västra delen av Sverige har tydligen fått sin beskärda del och den åskan var, enligt DN på väg mot Öland och Kalmar. Det är orättvist! Skicka hit de! I skrivandes stund blåser det som sjutton och småregnar och jag trooor att jag hörde muller i fjärran. Den huvudvärk som jag har haft ett tag nu kan ha att göra med vädret - temperaturen har sjunkit med nästan fem grader.


Idag var jag tvungen att genomföra en sk. ryggsäcks-handling från Konsum. En ryggsäcks-handling innebär tyngre grönsaker och frukt t.ex morötter och äpplen, diverse mejeriprodukter och några glaskonserver. Det blir så pass tungt att det enklaste är att bära allt i samma ryggsäck som jag använder till SATS. Den blev full + en papperskasse med lättare varor. När jag kom hem ställde jag den på vågen som visade ca 12 kg. För mig är det tungt och jag fick ont i knäna av det.


Nu har jag sett färdigt på "Weeds" och slutbetyget är att det inte var mycket att ha. Enligt en advokat, i ett av avsnitten, så får man inneha mindre än 28 gram utan att straffas, men man får inte köpa. Betyder det att det är ok om man får det i present??? Det var ännu luddigare regler när det gällde att odla det hemma.


Huvudvärk, täppt i näsan och nyser och magen är stökig. Jag känner mig hängig.


Slut för idag.



PS. Bilden kommer från DN:s hemsida

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards