Alla inlägg den 16 juli 2007

Av Ewa - 16 juli 2007 16:50

SATS-passet blev ett tungt pass för jag mådde inget vidare. Jag kände mig matt och hade huvudvärk, men eftersom det skulle ha känts alltför snöpligt att ge upp efter bara en kvarts träning, så drog jag ned tempot och tog längre pauser. Jag hoppade över ben-pressen eftersom jag har känt av knäna sedan träningen i fredags och jag hoppade över stretchingen av ren slöhet.


Det verkar bara finnas manliga hantverkare tillgängliga. De har dykt upp någon enstaka gång för att fixa något i damernas omklädningsrum och ibland har det suttit en lapp på dörren: "Manlig hantverkare i damernas omklädningsrum". När jag kom tillbaka efter genomfört pass, så var det just en sådan där inne. Det var ett läckande rör i taket ovanför toaletterna, halvvägs in i duscharna, som måste åtgärdas. Hade det varit en film, så hade det väl varit fullt av skrikande kvinnor iklädda endast handdukar..... Jag känner mig inte helt avslappnad i en sådan situation, men jag skriker inte. Jag lindade in mig i handduken och slank in i en av duscharna väl utom synhåll. Jag har aldrig känt mig bekväm i min nakenhet och självförtroendet sedan jag gick upp i vikt har knappast förbättrats vilket kan vara en anledning till att jag reagerar genom att ta för givet att ingen, utom Pär kan vara intresserad av mig, med eller utan kläder. De hantverkare som jag har träffat på hos SATS har varit väldigt försynta och haft blicken rakt fram eller i golvet och han som var där idag sade till och med: "Nu kommer jag ut! Bara så du vet!". Eftersom jag var påklädd, så kunde jag svara att det inte var någon fara.


Jag vägde mig i morse även om det egentligen inte är dax förrän nästa måndag, men jag var nyfiken på vad "skärpningen" har haft för effekt. -4 hg, nästan ett halvt kilo på en vecka - det fungerar!


Igår läste jag ut "Drottningens chirurg". Det var en tunn bok på dryga 220 sidor och med ovanligt stor text. Den var inte så bra, men det var en ren njutning att få läsa riktigt bra svenska och det var intressant att få en inblick i kirurgernas arbetsförhållanden på 1700-talet. Det ska komma en fristående fortsättning i höst, men den hoppar jag över. Nu läser jag "Brustna hjärtans café" av Lolly Winston. Fånig titel (i original heter den "Good grief"), men det är bra så här långt. 


Inatt spelade jag in de första åtta avsnitten av serien "Weeds" som har fått bra kritik och diverse utmärkelser. Nu har jag sett tre av dem och den är ok, många bra skådespelare, men i övrigt inget speciellt. Titeln syftar på marijuana och jag har svårt att förstå om användandet av det verkligen är så vanlig och vidlyftig som serien framställer det? Jag är en icke-rökande nykterist och har otroligt svårt för droger över huvud taget och det är kanske därför jag har svårt att uppskatta just "Weeds".


+25 grader och fönsterna på vid gavel.


Slut för idag.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards