Alla inlägg den 15 juli 2007

Av Ewa - 15 juli 2007 16:25

Solen och värmen var faktiskt tillbaka igår och jag gick en längre runda på 75 minuter. Faktum är att jag trodde att det skulle ta längre tid, men jag hade nog ett ganska raskt tempo. Skönt var det i alla fall!


Jag spelade med en ny Sims-familj igår som hade en "krypis" dvs småbarn som inte börjat skolan. Denne lille pojk skulle ha vuxit upp till skolbarn och haft sin första skoldag på en fredag, men den här gången ville jag skjuta upp skolstarten till måndagen, så jag skrev in en fusk-kod som stoppade åldrandet några dagar. Det fungerar oftast utan problem och sedan kan jag bara skriva in att fusk-koden inte gäller längre. Igår blev det dock något knas för Gusten, som pojken hette, växte inte upp trots att fusk-koden var raderad. Ooops. När det blev söndag kväll utan någon förändring och mamman hade barn nummer två på gång och behövde spjälsängen, så valde jag att avsluta utan att spara vilket betyder att jag får göra om det mesta med denna familj. En fördel är att pappan, som klantade sig och fick sparken från arbetet som lekplatsvakt redan andra dagen, inte behöver gå i samma fälla igen.


I natt sov jag dåligt och jag vet egentligen inte varför. Det kändes som om jag vaknade en gång i timmen och kuddarna var knöliga och jag hittade ingen skön ställning. Strax efter åtta gick jag upp för grisarna skulle ju ha frukost vare sig jag var trött eller inte och i vanlig ordning hade de ju nästan svultit ihjäl...... Efter MIN frukost, så sov jag i soffan i en dryg timma och drömde skumma drömmar och jag kände mig groggy och seg efter det.


Jag har tvättat lakan och bytt lakan i alla tre sängarna och så har jag sett en riktigt bra film: "Little Miss Sunshine". En litet udda film som jag genast placerar i en alldeles egen kategori som jag kallar "Pärlor".


Slut för idag.



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards