Alla inlägg den 11 juni 2007

Av Ewa - 11 juni 2007 16:47

Vid 22-tiden igår kväll, så blev det mulet och det kom en rejäl regnskur; en åskskur utan åska, men temperaturen sjönk (gudskelov) och idag har det inte varit mer än +25.


I lördags tältade Elin med några klasskompisar och inte helt oväntat, så blev det inte mycket sömn. Vi tittade på film igår på em och hon somnade i soffan och det gick INTE att väcka henne. När klockan var 17.30, så lyckades jag få henne att flytta över till sin säng. "Men jag går inte och lägger mig!" sa hon. Jag fick väcka henne klockan 8 i morse..... Idag har hon varit utvilad! Det var hennes sista skoldag för i morgon åker hon till Öland och farmor och farfar. Farfar har kört upp från Byxelkrok och ska lasta bilen full med Elin, kusinerna och två dvärgvädurskaniner. Han är nästan för snäll som åker hela vägen bara för att hämta barnbarnen och så hela vägen tillbaka för det tar nästan sju timmar enkel resa.


Jag läser "Änglar och demoner" av Dan-Da Vincikoden-Brown. Den här boken kom före "Koden" och jag tycker att den är betydligt bättre. Jag kan inte säga riktigt varför, men den känns lättsammare och sedan är det nog något mer humor i den. Det är massor av gåtor och klurigeheter även här och den utspelar sig, mestadels, i Rom (jag gillar Italien!).


Förresten, så ÄR jag förkyld och har varit ganska sänkt och värmen har inte underlättat. Jag åkte aldrig till SATS idag utan sov i stället. Det var dax för vägning och döm om min förvåning när vågen visade att 9 hg har försvunnit under de senaste två veckorna! Jag har ätit en hel del onyttigheter och träningen har varit minimal - jag förstår ingenting, men jag GILLAR DET!


Slut för idag.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards