Alla inlägg den 12 april 2007

Av Ewa - 12 april 2007 16:39

Mysan fick följa med hem igen efter besöket hos veterinären. Den knöl som vi kunde känna kan vara ett av tre alternativ: 1) ärrvävnad, 2) lymfkörtel eller 3) en ny böld, men veterinären trodde inte det för då hade den vuxit sig större sedan upptäckten i söndags. Hon har fått ännu en medicin som ska se till att bakteriefloran i magen håller sig frisk. "De brukar tycka att den här medicinen är ganska god." Visst.... Kanske ÄR den god, men vid det här laget är Mysan väldigt trött på att ständigt fångas in, hållas fast och få någonting instucket i munnen vilket är fullt förståeligt.Ångesten drev mig ut på en kvällspromenad i RASK takt igår. Jag hade tagit droppar en dryg timme innan, men märkte inget av dem och endorfinerna slog till så pass att jag kände mig lugn resten av kvällen. Jag sov TUNGT efter flera ångestattacker, tre omgångar med droppar och promenad.Idag promenerade jag i ungefär 1,5 timme, men tempot var inte lika raskt som igår för det kändes som gårdagens promenad fortfarande satt kvar i benen, så att säga.En av de största fördelarna med att bo som vi gör, ca 4 mil söder om Stockholm och nästan på landet,, är alla djur. Nu under vintern har vi hängt ut frön, nötter och talgbollar i vad vi kallar för "Restaurang Flax" (vår granne tycker oxå om att titta på alla fåglar, så hon brukar lämna mat-bidrag i vår brevlåda) och när ruljangsen är i gång ordentligt, så kan vi se mellan fem och sex fågelarter. Vi har en ekorre oxå som vi kallar för Kurre och han kommer tillbaka för jordnötternas skull och har ofta med sig en eller ett par polare. När de får upp farten och jagar varandra runt trädstammarna.... Jösses!! På hösten, när hasseln utanför köksfönstret är full av nötter och Kurre sitter på en av de närmaste grenarna, så kan man, om fönstret är öppet, faktiskt höra hur han tuggar och knaprar med hasselnöten i ett fast grepp mellan framtassarna. Igår kväll såg jag en stor groda som tog sig över en mindre trafikerad väg. Det gick inte fort och jag var väldigt frestad att "rädda" den över till andra sidan. Idag såg jag två harar som for omkring på nästan samma sätt som Kurre & Co. Sedan finns det ett litet stall (jag kallar det så även om det kanske inte stämmer) längs en av mina rundor och där är det alltid en eller flera hästar ute. Jag älskar djur! Verkligen ÄLSKAR djur! Jag skulle välja deras sällskap framför människors flera gånger om.Min man skänker pengar till Rädda Barnen medan jag skänker pengar till WWF.Slut för idag.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards