Alla inlägg den 8 april 2007

Av Ewa - 8 april 2007 13:47

Det var ganska trevigt hos svärföräldrarna igår. Som alltid bjöds vi på MYCKET GOD mat och hemgjord citronmaräng-paj till efterrätt. Vi började diskutera att göra en resa tillsammans, vi fem som var där samt svägerskan med familj. Vi åkte till Italien allihop för två år sedan och det var lyckat. Den här gången blir det nog Kreta eller Kroatien och det blir vid Kristi Himmelsfärd nästa år. Svärföräldrarna åker själva till Ligurien på tisdag.Hela dagen och kvällen igår, så kände jag mig småfrusen och i natt har halsen kliat och jag har inte sovit så bra; jag kom inte ur sängen förrän 10.30, så idag har jag hållit mig inomhus.Jag spelade in "Passion of the Christ" igår för att äntligen få se vad det är som gör att den filmen har blivit så otroligt omtalad. Jaaa..... Jag är fullblodig ateist, men har alltid tyckt att berättelserna från bibeln är intressanta just som berättelser. Filmen hade ett mycket vackert foto och det var snygga klipp mellan filmens nutid och minnesbilder. Alla skådespelare talade den tidens arameiska vilket gjorde det hela mer trovärdigt och ingen av dem var amerikanskt snygg (ALLTID en fördel!). Eftersom den utspelar sig under Jesus sista tolv timmar, så är det väl svårt att undvika att det blir mycket om hur han plågades/torterades innan han väl blev korsfäst. Det var blodigt och mot slutet mådde jag fysiskt illa. Jag tycker INTE om den filmen. Det skämtas mycket om att judarna är ett folk plågat av dåligt samvete och skamkänslor och eftersom det var judarna själva som såg till att deras kung och frälsare blev plågad och korsfäst, så är det väl kanske berättigat.När Mysan opererats i måndags, sa de att eftersom de fått bort hela bölden var risken minimal att den skulle komma tillbaka, men idag hittade Elin en ny böld. På samma ställe. Vi ska till veterinären på onsdag för koll, men då ska vi istället låta Mysan somna in. Det känns för dj-t med tanke på hur bra hon verkar att må nu.....NU FÅR DET LOV ATT HÄNDA LITET BRA SAKER I MITT LIV!!!Tack på förhand.Slut för idag.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards