Alla inlägg den 2 april 2007

Av Ewa - 2 april 2007 21:43

Mysan klarade operationen och veterinären sa att de fick bort allt av bölden vilket innebär att risken för återfall minskar betydligt. De kunde även se att den uppstått inifrån munnen, förmodligen pga att hon svalt något pyttelitet, men vasst (en del av ett höstrå t.ex.) Hon är rakad och har ett stort sår tvärs över "halsen". Hon fick uppvaknings-sprutan vid 14.30, men det var först närmare 21 som hon faktiskt vaknade så pass att vi kunde mata henne med special-mat (ett pulver som blandas med vatten och som luktar anis) och få henne att dricka vatten. Marsvin blinkar inte och de sover med öppna ögon (eftersom instinkterna säger att de alltid måste ha koll på eventuella rovdjur), så innan hon vaknade, så var hennes ögonen öppna, som vanligt, men fullständigt livlösa. Obehagligt till tusen!!! Allt det här påminner mig så mycket om de sista veckorna med Tinke och det är fruktansvärt jobbigt och ångestladdat. Jag är helt färdig nu och jag gruvar mig för att vakna till en ny dag med ett sjukt djur.Över till något heeelt annat! Elin och jag hittade både jacka och skor + en del annat hon behövde. Vi åt varsin kebab från Hötorgshallen och det var suveränt gott! Jag minns inte när jag åt kebab senast. Jag lyckades knapra lite på listan över presenter till gubben oxå, men jag skriver inte vad för han brukar nämnligen läsa min blog!Cipralex var tredje dag (idag) och jag har ökat på ångest-dropparna till 8. Vågen visade en ökning på 2 hg vilket inte är mycket med tanke på att jag har fuskat med ätandet och inte alls har tränat lika mycket som föregående två-veckors-period.Natti, natti.PS. Mysan är marsvin nr två från höger på bilden uppe i hörnet.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards