Alla inlägg den 9 mars 2007

Av Ewa - 9 mars 2007 21:01

Jag kunde sitta och lyssna på ett väldigt starkt fågelkvitter idag, så pass starkt att det hördes fast alla fönster var stängda. Vilken vårkänsla det gav mig! Det blir allt ljusare på eftermiddagarna oxå och det gillar jag! Det blev yoga idag igen. När jag låg ned och gjorde den sista nedvarningsövningen och bara koncentrerade mig på andningen, så slumrade jag till! Det var inte längre än fem minuter, men min rygg gillar inte hårda golv, med eller utan yoga-matta, så jag hade en del besvär med att ta mig upp därifrån..... Undersökningar visar att man inte bör sova längre än en kvart, när det handlar om tupplurar, för annars blir man bara tröttare än man var innan och att man faktiskt kan träna på att sova en kort stund. Det jag alltid undrar över är själva insomnings-tiden: tänk om det tar 30 minuter för mig att somna och jag inte bör sova mer än 15..... Jag antar att det är just insomnandet som man kan träna på dvs att man ska kunna somna genom att lägga sig ned och sedan vakna efter en kvart. Hur som helst, så kände jag mig piggare efter dagens yoga-pass, förmodligen tack vare tuppluren. I morgon blir det en vilo-dag, så till vida att jag inte kommer att träna någonting (jag bestämmer själv vilken dag i veckan jag vill vila), men vi kommer att ha "Hela gänget" på middag dvs svärföräldrarna, svägerskan med familj som inkluderar Elins två favoritkusiner. Det blir alltid trevligt, så det ser jag fram emot. Under de, nästan 17 år som jag och Pär har varit tillsammans, så har jag ALDRIG haft problem med vare sig svärföräldrar eller svägerska och jag undrar lite om det är ovanligt? De flesta böcker, filmer och tv-serier berättar ju att alla släktingar som man får "på köpet" alltid är en plågsam baksida av ens partner. Jag tänker så här: Pär har blivit den han är och det är en man som jag älskar, just för att hans föräldrar är som DE är, så varför skulle jag INTE trivas med dem??? Det vore en annan sak om det visade sig att han gjorde uppror mot en bakgrund och en uppfostran som han inte trodde på, men hur många kan säga att han/hon gör det? Nä, det är mest nys det där om "Svärmor från H-etet"! Det är kanske så att människor inte vill erkänna att de gillar sina svärföräldrar? Personligen har jag varken mamma eller pappa kvar i livet och pga avstånd, så träffade Pär de vid endast två tillfällen, så det finns ingenting att jämföra med där.Natti, natti.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards