Alla inlägg den 8 mars 2007

Av Ewa - 8 mars 2007 20:57

....med alla halvsmälta drivor som är täckta av tjocka gruslager! Nu gäller det: antingen får det komma mer snö som döljer allt eller så får det tina undan en gång för alla, så att gruset kan sopas undan. Det är i alla fall skönt med barmark även om det kan stänka en hel del när bilar passerar. Jag och mockajackan var ute och promenerade i nästan två timmar. Promenaderna hade förmodligen inte blivit så långa om jag inte hade haft min MP3-spelare. Jag fick den för ca ett år sedan och den främsta anledningen var att de spelade så usel musik på SATS, men det har utvecklat sig så att jag har MP3:n överallt UTOM när jag styrketränar; promenader, matlagning och städning. Jag är löjligt såld på 80-talsmusiken och det är mest "gång-låtar" jag har med. En promenad blir som absolut bäst när jag har en lång, platt sträcka framför mig och i hörlurarna en riktigt bra "gång-låt" t.ex "Addictied to love" med Tina Turner eller "Another one bites the dust" med Queen eller "Should have seen it coming" med Robyn eller "Never gonna give you up" med Rick Astley. YEAH - KEEP WALKING!!! Annars har jag tvättat, tvättat och tvättat. Dags att byta lakan bland annat. Jag har njutit av lyxen att ha tvättmaskin i lägenheten sedan jag och Pär blev sambos och det blev ännu lyxigare med den sista flytten (för snart 8 år sedan) när vi dessutom fick torktumlare. Visserligen sliter tumlaren en del på kläderna, men det är onekligen skönt att slippa hänga allt på torklinor för att sedan knappt kunna ta sig fram i badrummet. För två år sedan gick tvättmaskinen sönder, men som tur var kunde jag "boka tvättid" hos grannen och då kändes det ÄNNU lyxigare när maskinen var lagad igen. "Man saknar inte kon förrän båset är tomt" är ett av många talesätt och ju äldre jag blir, desto mer lyckas jag med att uppskatta kon medan hon är kvar i båset, så att säga. Det fanns en period när jag skrev dagbok och, enligt Oprah skrev ned fem saker som hänt under dagen som jag upplevt som positivt. Jag höll inte på så länge med det för det blev lite krystat, kände jag. I stället har jag lärt mig att helt enkelt uppskatta små saker i mitt vardagliga liv som att tvättmaskinen fungerar utan att jordfelsbrytaren ger utslag eller att jag faktiskt har så gott om färskt vatten att jag kan göra flera kannor te varje dag och DESSUTOM värma te-kannan med varmt kranvatten varje gång - det är faktiskt lyxigt! Det är naturligtvis lättare att göra detta de perioder som jag mår bra; när jag mår dåligt så uppskattar jag ingenting. Min syster sa en gång att när hon tyckte att allt bara var s-t, så tänkte hon på de i Bosninen (på den tiden det var många strider där) bara för att få perspektiv på saker och ting. "Det finns alltid de som har det värre" ungefär, men jag tycker inte att det är någon bra idé för alla h-veten är relativa. Visst kan jag må bättre för en stund genom att hjälpa någon annan som har det kämpigt, men ingenting blir bättre genom att jag förringar mina egna problem i förhållande till andra. I morrn är det fredag!!Natti, natti.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards